Senin, 09 November 2015

Adakah Dandelion Rumpai Atau Flowers? Berikut adalah Perbezaan Antara Rumpai dan Bunga

Adakah Dandelion Rumpai Atau Flowers? Berikut adalah Perbezaan Antara Rumpai dan Bunga

Kami mempunyai perbincangan ini dalam rumah kita banyak kali, ia tidak lucu. Ia mempunyai, bagaimanapun, membantu kami datang dengan takrif rumpai yang sesuai dengan keperluan kita. Rumpai adalah mana-mana pokok yang membesar di mana anda tidak mahu ia semakin meningkat.

Kebanyakan tumbuh-tumbuhan yang berguna saya mahu berkembang di taman kami tidak di dunia yang paling menarik. Sesetengah daripada mereka adalah juga menyakitkan untuk menuai. Walau bagaimanapun, saya suka untuk berkembang perkara yang berguna. Terdapat banyak lagi yang cantik, dan yang boleh menjadi lucu apabila kita berbincang untuk membeli di nurseri. Perbualan pergi sesuatu seperti ini:

Me: "Oh, saya suka yang satu, melihat bunga cantik?"

Suami saya: "Adakah ia berbuat apa-apa selain kelihatan cantik?"

Me: "Baiklah, ya, ia boleh ...."

Suami saya: "Tak boleh ke kita, hanya ini sekali, dapatkan tumbuhan cantik yang * tidak * mempunyai apa-apa kegunaan lain?"

Ia semua dilakukan dalam kasih, dan kami berdua melihat jenaka. Sebagai perkara fakta, kerana saya mendapat lebih tua, saya benar-benar tidak boleh berkembang semua tumbuh-tumbuhan yang saya mahu, sehingga Ia tidak dapat memilih majoriti daripada mereka.

Sekarang untuk "rumpai"

Dandelion: Eropah menyelesaikan mendapati tumbuhan ini begitu berharga mereka membawa bersama mereka ke Amerika Utara. Ia bukan merupakan tumbuhan asli. Walaupun ia cenderung untuk membuat rumput kelihatan buruk, seluruh tumbuhan mempunyai nilai. Akar adalah diuretik yang agak kuat, daun mentah boleh dimakan ketika muda dan ketika tua mereka boleh dimasak seperti bayam. Walaupun bunga mempunyai penggunaan, mereka boleh dibuat menjadi wain.

Pisang: Saya tidak merujuk kepada pisang seperti buah-buahan yang terdapat dalam lorong hasil. Benih ini tumbuhan dipanggil psyllium dan digunakan sebagai julap pukal. Daun ini boleh dimakan apabila dimasak, tetapi tumbuhan tidak menolak rumput jauh.

Rasa pedih Nettle: Mereka tidak main-main dengan nama. Pada zaman yang lebih tua, ia telah digunakan sebagai perengsa kaunter, membantu melegakan sakit artritis, dll Biasanya mencuci menenangkan telah disapu ke atas kawasan dan punctures kecil pada kulit membantu menyerap cecair. Ini adalah benar-benar jahat untuk keluar dari taman anda, anda akan mahu sarung tangan kulit tebal dan lengan panjang kukuh. Walau bagaimanapun, sebaik sahaja dipilih, anda boleh mempertimbangkan untuk meletakkan ia ke dalam periuk rebus anda kerana ia menjadikan ulam yang enak dan tidak menyakitkan.

Terdapat banyak tumbuh-tumbuhan yang boleh dipanggil rumpai, dan kebanyakan mereka mempunyai kegunaan lain. Feverfew, dok mullien dan kuning adalah tetapi beberapa. Anda mungkin mahu melihat ke atas apa yang ada di halaman anda dan lihat jika ia boleh bertukar menjadi sesuatu yang berguna, dan bukannya sesuatu yang boleh diheret ke tapak pelupusan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar