Senin, 09 November 2015

Silver Needle Teh Putih

Silver Needle Teh Putih

Jarum perak teh putih juga dikenali sebagai teh putih yang mempunyai lebih banyak nutrien daripada teh hitam dan teh hijau. Teh putih mendapat namanya daripada rambut putih keperakan dari tunas belum dibuka.

Teh jarum perak dituai pada minggu-minggu pertama awal musim bunga di wilayah Fujian daripada Fuding dan Zhenhe daerah. Pada masa lalu, teh ini dikhaskan untuk Imperial Keluarga Cina.

Daripada jenis teh putih di pasaran, jarum perak adalah kualiti yang lebih tinggi, yang dibuat hanya dari yang besar, belum dibuka tunas dan tunas yang tidak rosak.

Ini adalah teh yang halus dan manis dengan aroma yang segar. Kali pertama akan menghargai, rasa licin manis yang masih wujud di dalam mulut dan hakikat ia adalah lebih mudah untuk perut daripada teh hijau.

Penyediaan teh.

Menyediakan secawan teh ini, mulakan dengan air pada 180 darjah. Kepada 8 auns air, tambah 1-1 1/2 sudu teh. Bergantung kepada curam rasa yang dikehendaki antara 2 hingga 10 minit.

Kebaikan Silver Needle Teh Putih.

Mempunyai tahap antioksidan tertinggi teh, ia dipercayai melindungi terhadap beberapa jenis kanser seperti kanser usus besar, kanser prostat, dan kanser perut. Beberapa kajian telah menunjukkan teh ini mempunyai potensi yang paling tinggi dalam memerangi kanser.

Jarum perak teh putih juga boleh membantu melindungi daripada strok dan untuk membantu tekanan darah yang lebih rendah. Ia juga membantu melindungi daripada yang berikut:

Kolesterol
Membantu mencegah pengerasan arteri
Ia digunakan sebagai tonik untuk melindungi jantung dan sistem peredaran darah.
Mencipta kekuatan tulang bagi mereka yang mempunyai artritis dan osteoporosis.
Antivirus dan antibakteria Properties.

Ia juga adalah teh antivirus dan antibakteria semula jadi, membantu pengawal sistem imun terhadap sejuk, selesema, dan mengurangkan gejala HIV juga.

A Segar dan Sihat Mulut.

Jarum perak teh putih juga boleh menggalakkan kesihatan gigi dan gusi. Membunuh bakteria yang menyebabkan kerosakan gigi, plak, dan nafas berbau.

Senarai ini hanya terus dengan manfaat teh ini. Ia membantu untuk menggalakkan keadaan kulit yang lebih sihat, menurunkan tahap gula dalam darah, yang boleh membantu untuk mengurangkan tanda-tanda penyakit kencing manis, mengurangkan tekanan dan meningkatkan tenaga.

Duduk, berehat dan mempunyai diri anda secawan teh sangat mudah didekati ini.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar