Senin, 09 November 2015

Kemurungan Antara Pemuda

Kemurungan Antara Pemuda

Remaja yang mengalami kemurungan semakin meningkat bilangannya daripada tahun-tahun sebelumnya. Keadaan ini tidak memilih untuk seseorang itu kaya, baik mencari, hitam, putih, sejarah dan lain-lain lagi tetapi ia boleh menjadi pengalaman dengan semua jenis f remaja di seluruh dunia. Kemurungan boleh dirasai oleh sesiapa sahaja tanpa sebarang pengecualian. Kemurungan remaja mungkin lebih biasa untuk kanak-kanak perempuan daripada lelaki usia mereka. Remaja perempuan dikatakan lebih cenderung memperoleh keadaan ini daripada rakan-rakan lelaki mereka.

Walau bagaimanapun, kemurungan di kalangan remaja adalah sukar untuk mengiktiraf untuk remaja boleh kebanyakan tumpuan masa pada yang berkaitan dengan kehidupan peribadi mereka selain berkongsi perasaan negatif ini di kalangan ahli keluarga mereka. Oleh kerana ia adalah sukar untuk mengesan di kalangan remaja, ia adalah sangat penting bagi ibu bapa untuk melihat perubahan dalam tingkah laku anak-anak mereka. Pada masa-masa, remaja tertekan sering mempamerkan tanda-tanda bahawa mereka mempunyai ia seperti mereka kini tinggal jauh dari bulatan sosial mereka dan memilih untuk pergi sekitar sahaja. Kadang-kadang, ia dilihat bahawa kemurungan di kalangan remaja adalah tanda usia baligh. Keadaan ini boleh menjadi lebih teruk jika tidak dirawat jadi ia adalah penting bahawa ibu bapa tahu anak-anak mereka manakah mereka perlu bercakap dengan anak-anak mereka untuk mereka mempunyai masalah yang telah mengganggu mereka di sekolah atau di rumah. Dengan cara ini komunikasi terbuka diperlukan untuk kadang-kadang remaja hanya kekurangan perhatian daripada ibu bapa yang sibuk mereka. Terdapat beberapa rawatan yang dilakukan untuk menghilangkan kemurungan di kalangan remaja di mana langkah pertama yang perlu dilakukan oleh ibu bapa melalui kaunseling anak-anak mereka.

Terdapat beberapa kaedah yang ada untuk menyembuhkan keadaan ini. Mudah-mudahan melalui cara semula jadi atau melalui ubat-ubatan. Walau bagaimanapun, mereka ini boleh mempunyai kesan buruk kepada individu untuk itu mungkin ketagihan di masa akan datang. Ibu bapa perlu berhati-hati mengenai tanda-tanda yang berbeza yang anak-anak mereka mempamerkan. Mereka kadang-kadang boleh berasa sakit tidak munasabah seperti mereka mempunyai kurang selera makan, dandanan yang baik dan kekurangan kemahiran sosial. Mereka juga mungkin merasa bahawa mereka bukanlah individu yang layak. Mereka juga boleh menunjukkan kekurangan minat dalam aktiviti-aktiviti yang mereka biasanya menikmati sebelum seperti bermain bola sepak dan sukan lain. Dalam kes ini, mereka mungkin tidak mahu bergaul dengan rakan-rakan mereka dan selalu memilih untuk bersendirian.

Mempunyai pemikiran tentang meditasi? Semak pautan ini untuk tips berguna: http://www.meditate.com.au.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar