Senin, 09 November 2015

Bagaimana untuk menghapuskan Tag Kulit

Bagaimana untuk menghapuskan Tag Kulit

Apakah yang dimaksudkan dengan tag kulit?

Tags kulit adalah pertumbuhan kulit biasa yang kelihatan seperti sedikit kecil lembut, kulit yang tergantung dan biasanya tidak berbahaya. Di bawah mikroskop ia kelihatan seperti tergantung mutiara kecil. Biasanya tiada bulu, tahi lalat, atau pembentukan kulit yang berbeza ini. Kebanyakan tag biasanya tidak jatuh dengan sendirinya dan tinggal di sekitar secepat terbentuk. Nama perubatan untuk ia acrochordon.

Siapakah yang lebih cenderung untuk mendapatkan pertumbuhan kulit?

Ini Dianggarkan kira-kira 1/2 pengalaman penduduk atau akan memperoleh ia pada suatu masa dalam hidup mereka. Ini ketumbuhan adalah jauh lebih biasa bagi orang-orang di zaman pertengahan sehingga usia 60 tahun Kanak-kanak juga boleh membangunkan mereka sejajar leher berhampiran tertentu serta ketiak di bawahnya. Orang-orang tertentu boleh menjadi lebih mudah terdedah kepadanya dan boleh membangunkan di atas seratus tags kulit pada badan mereka sama ada kerana peningkatan berat badan atau faktor keturunan. Keadaan ini lebih ketara di kawasan-kawasan badan kita yang telah terjejas oleh menggosok kulit dan begitu banyak orang yang kelebihan berat sering mungkin membangunkan pertumbuhan ini. Juga, wanita dengan payudara lager mungkin boleh membangunkan tags kulit di bawah dada. Lokasi lanjut biasa ialah kelopak mata, bahagian atas dada, lipatan punggung, dan lipatan paha.

Jika saya mengeluarkannya ia akan tumbuh semula?

Nasib baik, tidak ada pengesahan yang menunjukkan bahawa dengan menghapuskan tag kulit lama kelamaan ia akan tumbuh semula. Ini tidak ada pengesahan juga bahawa dengan membuang pertumbuhan ini ia akan 'benih' 'atau mengembangkan lagi. Hanya sesetengah orang lebih cenderung untuk membangunkan mereka berbanding orang lain. Ada juga yang memerlukan untuk membuang ketumbuhan ini dari semasa ke semasa, seperti sekali dalam enam bulan.

Adakah ia berjangkit dan berbahaya?

Tags kulit tidak berjangkit dan orang biasanya tidak menangkap mereka dari seseorang atau tidak menghantar kepada sesiapa pun. Mereka adalah jenis pertumbuhan kulit yang tidak berbahaya atau sekaligus dan sama sekali tidak berbahaya. Tag biasanya bukan kanser (malignan) dan tidak menjadi kanser jika tidak dirawat.

Terdapat keadaan yang sangat jarang berlaku di mana tag kulit mungkin menjadi pra-kanser atau barah. Lebam yang berdarah, berkembang, atau memaparkan pelbagai warna seperti merah jambu, coklat, merah, atau hitam boleh memerlukan biopsi atau makmal peperiksaan.

Bagaimana untuk membuang tag kulit?

Adalah penting untuk ingat bahawa tag kulit oleh dan besar yang tidak dirawat. Ia sudah bernilai memandangkan ia penyingkiran dalam kes ketumbuhan mewujudkan rasa tidak selesa atau sebenarnya ada sebab-sebab estetik. Terdapat banyak teknik-pejabat dan ia biasanya disiapkan oleh dermatologi (doktor pakar kulit), pakar-pakar perubatan keluarga, dan doktor perubatan dalaman. Kadang-kadang, doktor mata (pakar mata) diperlukan untuk mengeluarkannya terdekat margin kelopak mata.

* Freeze dengan nitrogen cecair.

* Burn dengan elektrik-cautery.

* Buang dengan gunting, dengan atau tanpa anestetik tempatan. Teknik-teknik tertentu boleh sebenarnya siap di rumah. Walau bagaimanapun, jika ada apa-apa keraguan tentang warna yang luar biasa kulit pertumbuhan ke, pendarahan atau serupa, jangan cuba untuk mengeluarkannya di rumah. Sebagai gambaran, jika pertumbuhan kulit mencederakan atau tetap, ia boleh menjadi sesuatu yang lebih serius. Ia juga merupakan pelan yang buruk untuk berusaha untuk menghapuskan growh yang dijangkiti. Dalam kes tersebut, anda perlu diperiksa oleh pakar.

Jika, di sisi lain, anda sepenuhnya tertentu yang anda akan berurusan dengan tag kulit, anda boleh menghapuskan secara manual di rumah.

Salah satu over-the-counter kulit tag remover yang dipilih adalah Derma Cenderung. Hanya memohon Derma Cenderung ke tempat kejadian dan ringan menutup. Dalam masa beberapa hari, tag yang sepatutnya hilang. Ketumbuhan boleh dikeluarkan menggunakan ekstrak berasaskan tumbuhan tertentu seperti Dermisil yang digunakan sebagai rawatan topikal.

Satu cara yang berbeza untuk menghapuskan tag kulit adalah untuk simpulan tali nipis berhampiran dengan asas untuk beberapa hari sehingga ia jatuh daripada. Hasil daripada cara ini, anda mengganggu bekalan darah kepada pertumbuhan menyebabkan kematian tisu itu. Bagi kaedah ini, menggunakan benang jahit, satu benang gigi atau mungkin pancing.

Anda juga boleh mengeluarkannya dengan menggunakan beberapa menggilap kuku. Anda benar-benar meliputi tag dengan dua kali sehari. Apabila menggilap kuku mula kering, pertumbuhan akan mula mengecut dan kemudian hilang dalam masa beberapa minggu.

Satu lagi kaedah yang lebih ekstrem menghapuskan pertumbuhan adalah dengan menggunakan gunting yang bersih atau sepasang pemotong kuku dibersihkan untuk memisahkan mereka. Memastikan bahawa anda memohon beberapa cecair pembasmian kuman untuk mencegah jangkitan dan menghentikan pendarahan.

Terdapat banyak kaedah tag kulit rumah semula jadi dan selamat penyingkiran lain, termasuk menggunakan garam dan herba yang membolehkan tisu kulit untuk lenyap dengan cara yang lebih semula jadi tertentu.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar