Senin, 09 November 2015

Merawat Tics Muka dan Sindrom Tourette Dengan Perubatan Alternatif

Merawat Tics Muka dan Sindrom Tourette Dengan Perubatan Alternatif

Tics mungkin disebabkan oleh kekurangan pemakanan, keadaan genetik, sindrom Tourette, sistem kerosakan imun, alergi, atau stres. Tekanan dan kebimbangan boleh meningkatkan kekerapan tics wajah. Trauma emosi boleh menyebabkan tics yang boleh hilang apabila gangguan emosi dirawat. Tics kerana trauma emosi atau stres boleh meningkatkan atau hilang dengan hipnoterapi, Teknik Kebebasan Emosi (EFT), terapi bertenaga, Neuro-Linguistic Programming (NLP) yoga, Tai Chi, terapi muzik, homeopati, metronom Interaktif, terapi tingkah laku kognitif, HEMI Sync , akupunktur, urut, dan kulit kepala akupunktur. Kecelaruan mood sekunder boleh memburukkan lagi tahap tics.

Merawat dan menyembuhkan tics muka atau sindrom Tourette dengan asid amino biasa adalah asas bagi Orthomolekul Perubatan. Dos besar protein secara semula jadi yang dikenali sebagai asid amino boleh membaiki ketidakseimbangan dalam otak dan membaiki kerosakan itu. Asid amino adalah berpatutan dan digunakan dalam dos terapeutik lebih besar daripada orang-orang tahap yang biasanya ditemui dalam makanan. Konsep perubatan Orthomolekul adalah berdasarkan kepada penggunaan dos yang sangat besar vitamin, mineral, asid amino, atau ekstrak botani untuk pembaikan sel dan peningkatan aktiviti otak yang normal dan aktiviti motor.

Garam mineral Lithium boleh membantu pesakit ini jika terdapat sindrom Tourette, tetapi ia tidak akan membantu untuk kebanyakan jenis lain tics wajah. Ramuan botani yang boleh menganggap tics dan mengurangkan tics dan kekejangan termasuk kava, berketayap, valerian, St John Wort, pudina, cohosh hitam, tulang naga, Prunella, meningkat pinggul, Go Teng, Tian Men Dong, Bai Shao, Yin Chen Hao. Kegunaan perubatan Orthomolekul termasuk magnesium, zink, kalsium, Vitamin B, dan kromium bersama-sama dengan ramuan botani untuk menyokong pemulihan.

Perubatan Orthomolekul menggunakan dos terapeutik besar carnitine, tryptophan, taurina, GABA, dan 5-HTP. Theanine, GABA, dan 5-HTP boleh bekerja dengan baik untuk tics yang disebabkan oleh tekanan. Asid amino perlu digunakan jangka panjang untuk sindrom Tourette dan anda mungkin ingin mempertimbangkan terapi IV dalam kes-kes paling teruk untuk sekurang-kurangnya sembilan bulan.

Pesakit ini mungkin mempunyai alahan yang teruk dan mendapat faedah daripada penghapusan makanan yang diubahsuai secara genetik. Diet harus diubah untuk mengecualikan lemak tak tepu, kafein, nikotin, pemanis tiruan, bahan tambahan makanan, pewarna makanan, alkohol, dan daging lemak yang tinggi. Cuba makan ayam percuma pelbagai, daging organik, telur organik atau dikeluarkan dalam negara, dan had daging merah kepada dua kali seminggu. Anda perlu sentiasa makan sarapan pagi yang agak tinggi dalam protein. Ini mungkin termasuk protein whey, susu badam, atau protein soya. Kenari, yogurt, badam, biji labu, biji bunga matahari, dan pecans yang besar makanan ringan idea. Ingat jagung yang sering makanan yang diubahsuai secara genetik. Popcorn boleh menjadi makanan ringan yang baik jika anda yakin bahawa ia tidak diubahsuai secara genetik. Organik atau tempatan berkembang sayur-sayuran dan buah-buahan adalah pilihan kesihatan yang terbaik. Elakkan makanan yang sering tercemar dengan racun serangga atau logam berat. Pokok buah-buahan tumbuhan di kawasan anda untuk buah-buahan yang lebih segar.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar