Senin, 09 November 2015

Akan transcranial rangsangan magnet (TMI) Penyembuhan Masalah Brain dan Meningkatkan IQ di Masa Depan?

Akan transcranial rangsangan magnet (TMI) Penyembuhan Masalah Brain dan Meningkatkan IQ di Masa Depan?

Berulang-ulang rangsangan transcranial magnet (RTMS) adalah satu kaedah noninvasive untuk penyelenggaraan medan elektromagnetik ke otak. Ia adalah aplikasi melalui peranti perubatan kos rendah 0.9 Hertz kekerapan rangsangan yang oleh medan elektromagnet ke otak. Ia memerlukan lebih daripada satu sesi. Salah satu kesan sampingan kecenderungan untuk meremehkan masa. Satu lagi kesan sampingan boleh menjadi sakit kepala yang ringan. Ia adalah kontra yang dinyatakan dalam epilepsi dan multiple sclerosis.

Sesi tunggal RTMS diletakkan di atas korteks duniawi atau temporoparietal boleh menyembuhkan masalah jangka yang singkat dengan tinnitus atau nada dalam telinga anda. Sesi berulang RTMS berjaya boleh merawat tinnitus, tetapi rawatan yang tidak diketahui untuk mengubati tinnitus. Keputusan yang berubah-ubah. Ia mungkin mempunyai lebih banyak kejayaan untuk mereka yang mempunyai masalah ini disebabkan oleh kesan jangka panjang penagihan dadah. Rawatan ini juga boleh cuba untuk beberapa bentuk kerugian selain daripada orang-orang yang akibat bunyi bising pendengaran. Kerugian daripada ubat-ubatan dan penyakit pendengaran mungkin mencari bantuan dengan TMS. Penyakit Meniere juga boleh membantu sedikit dengan terapi ini.

Rawatan ini memberi kesan korteks auditori dan boleh membantu masalah-masalah lain yang berkaitan dengan korteks auditori termasuk halusinasi pendengaran, penyakit Parkinson, masalah memori dalam korteks motor, imbasan, kemurungan, dan Trichotillomania. Ia telah cuba untuk kemurungan utama dan terapi yang telah digunakan pada pesakit lima kali seminggu dan ada yang berjaya. Ia amat sukar untuk merawat kemurungan utama dan ini boleh berubah menjadi salah satu pilihan yang terbaik. Rawatan ini adalah tidak invasif dan tidak menyebabkan kesakitan. Rawatan ini mungkin mempunyai keputusan yang melampaui kawasan korteks motor otak.

Beberapa kajian menunjukkan bahawa rawatan ini meningkatkan keplastikan otak dan boleh mempunyai keupayaan untuk meningkatkan kecerdasan diberikan gabungan optimum nutrien otak dan terapi alternatif lain. Rawatan ini mungkin satu cara untuk meningkatkan pembelajaran dan meningkatkan memori. TMS boleh menjadi indah untuk mereka yang mempunyai ingatan dan pembelajaran upaya berhubung dengan penyakit Parkinson, trauma kepala, kecederaan otak, iskemia, kehilangan ingatan disebabkan masalah jantung dari tahap oksigen yang rendah di dalam otak. Ini adalah bidang perubatan yang amat sukar untuk mengurus dan merawat.

Ia akan menjadi sangat membantu jika pesakit-pesakit diberi detoksifikasi logam berat dan racun perosak sebelum mentadbir TMS. Chelation oral dengan formula yang terdapat di kedai-kedai makanan kesihatan dan produk-produk seperti rutin, chorella, rumput gandum organik, barli kapsul organik, lidah, pasli, bawang putih, dan Asid Alfa Lipoik selamat akan membuang toksin dari masa ke masa. Ia akan mengambil masa kira-kira enam hingga dua belas bulan untuk menghapuskan toksin yang terdapat di dalam dewasa pertengahan umur. Sauna boleh mencapai ini dengan kira-kira 3-12 sesi masa kira-kira tiga puluh minit.

© Dr R Batu, MD-India

Tidak ada komentar:

Posting Komentar