Senin, 09 November 2015

Kebanyakan Punca biasa dan Pemulihan untuk Vertigo

Kebanyakan Punca biasa dan Pemulihan untuk Vertigo

Vertigo adalah gangguan keseimbangan yang biasa dijumpai biasa pada orang, yang menyebabkan pening dan kelemahan. Ia boleh menjadi satu masalah yang sangat menjengkelkan dan mengecewakan bagi orang yang menghadapi lagi dan lagi. Pakar-pakar perubatan tidak menganggap vertigo sebagai penyakit. Seseorang yang mengalami vertigo mungkin merasa pening, lemah, sensasi luar biasa di telinga dan gejala yang paling terdedah ialah loya. Kadang-kadang serangan vertigo begitu tiba-tiba, mangsa tidak dapat melihat apa-apa yang betul dan jatuh ke bawah. Masalah gayat boleh timbul apabila seseorang pergi ke ketinggian tertentu. Vertigo menyebabkan loya dan muntah-muntah.

Sebab-sebab untuk Vertigo: Berikut adalah punca utama Vertigo:

1. Masalah di dalam otak dan telinga ketidakseimbangan: Ketidakseimbangan dalam telinga menyebabkan benigna datang tiba-tiba vertigo kedudukan. Ia mewujudkan sensasi yang luar biasa pergerakan walaupun anda tidak bergerak.
2. Tekanan darah yang lebih rendah: Vertigo boleh disebabkan oleh tekanan darah rendah. Sebenarnya apabila aliran darah ke otak berkurangan, anda mungkin merasa sensasi luar biasa yang merupakan gejala utama gayat.
3. Migrain: Migrain adalah satu lagi punca utama gayat. Migrain menyebabkan sakit kepala yang serius yang melahirkan gayat.
4. Jangkitan Telinga: Ini menyebabkan jenis yang paling serius gayat dan jika tidak dirawat ia boleh membawa kepada kehilangan pendengaran. Keradangan dalam telinga menyebabkan ketidakseimbangan itu melahirkan gayat.
5. Leher Kecederaan dan kecederaan kepala: leher kecederaan dan kecederaan kepala juga boleh menyebabkan vertigo. Tetapi ia mendapat sembuh dengan masa sebagai menyembuhkan kecederaan.

Pemulihan Merawat Vertigo:

1. Air: Air boleh digunakan untuk mengubati pening yang merupakan gejala utama gayat. Terutamanya air boleh digunakan untuk merawat sebarang gangguan. Minum sekurang-kurangnya 8-10 gelas air setiap hari.
2. Diet Sihat: Diet yang sihat juga diperlukan untuk merawat vertigo berkesan. Mempunyai diet yang seimbang dengan banyak buah-buahan dan sayur-sayuran hijau. Elakkan diet kolesterol tinggi.
3. Halia: Halia adalah ubat rumah yang sangat baik untuk merawat vertigo. Ginger menjaga tahap kolesterol dalam kawalan dengan itu mengawal tahap tekanan darah. Jadi menggunakan halia dalam diet anda jika anda mengalami vertigo.
4. Campuran lada hitam dan lemon: Buat campuran lada hitam, limau dan garam. Ambil ini 3-4 kali sehari dengan air. Ia membantu dalam melawan pening dan dengan itu vertigo. Campuran ini adalah ubat rumah yang sangat baik. 5. Amla serbuk dan ketumbar biji: Campurkan satu sudu besar serbuk amla dengan satu sudu makan biji ketumbar. Pastikan ia selama 12 jam. Kemudian minum dengan air. Ini merupakan satu lagi ubat rumah yang sangat berkesan untuk gayat.
6. Latihan: Latihan secara teratur untuk menjaga diri anda sesuai dari segi mental dan fizikal. Senaman yang kerap menyimpan tekanan darah anda di bawah kawalan dengan itu membantu untuk melawan gayat.
7. strawberi: Strawberi juga dianggap sebagai salah satu ubat yang terbaik untuk gayat. Strawberi mempunyai jumlah yang cukup vitamin C di dalamnya yang membantu dalam menyembuhkan gayat.
8. Ginkgo Balboa: Ia adalah satu lagi herba yang paling biasa digunakan sebagai ubat untuk gayat. Sebenarnya ia meningkatkan aliran darah ke otak sekali gus melawan penyebab gayat. Herba ini memberikan keputusan yang perlahan tetapi hasilnya tahan lama.

Dengan bantuan ubat-ubatan ini rumah anda boleh dengan mudah merawat vertigo di rumah.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar