Senin, 09 November 2015

Makanan Genetically Modified: Masa Depan Makanan

Makanan Genetically Modified: Masa Depan Makanan

Masa Depan Makanan adalah dokumentari besar yang masuk ke dalam beberapa aspek yang lebih menarik makanan yang diubahsuai secara genetik. Isu pertanian sara hidup dan juga masalah yang dihadapi oleh kaum pribumi adalah satu kebimbangan yang sama di seluruh dunia. Bagi kebanyakan orang dokumentari ini akan membuka mata. Makanan GMO juga akan dimasukkan ke dalam cahaya yang baru dalam filem ini. Terdapat panel pakar yang membincangkan mengapa manipulasi saintifik makanan adalah berbahaya. Bagi sesiapa yang tidak memahami asas-asas manipulasi makanan dokumentari ini adalah sebuah filem yang hebat.



Salah satu isu yang perlu dibincangkan adalah kelaziman makanan diubah secara genetik dalam iklim politik semasa. Terdapat sentiasa akan menjadi kebimbangan mengenai bekalan makanan global, bagaimanapun filem ini bercakap kepada isu mengapa ia mungkin bahawa makanan yang diubah suai mungkin tidak makanan yang betul untuk membantu dalam kekurangan makanan dunia. Walaupun penyokong tans diubahsuai makanan mencadangkan bahawa mereka akan menjadi penawar akhirnya untuk kebuluran dunia, yang lain telah membuat spekulasi bahawa ia sebenarnya akan meningkatkan isu itu.

Apabila seseorang melihat kepada masalah kesihatan yang berkaitan dengan makanan yang diubahsuai secara genetik mereka akan melihat bahawa terdapat risiko yang sah yang melampaui kesihatan peribadi. Antara penceramah dalam dokumentari ini menunjukkan bahawa terdapat kebimbangan bahawa mungkin ada pandemik global dan kekurangan tanaman. Sebabnya mempunyai kaitan dengan cara di mana jenis tertentu makanan Kejuruteraan.

Terdapat juga kesan undang-undang yang dibincangkan. Rakyat telah menjadi terlibat dalam tindakan undang-undang di seluruh dunia. Secara genetik makanan yang diubahsuai perlu dilihat dalam hal kedua-dua masalah kesihatan pemakanan, dan juga masalah undang-undang. Terdapat banyak isu-isu yang telah diperincikan dalam Masa Depan Makanan dan ia adalah bernilai melihat ke dalam.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar