Senin, 09 November 2015

Kunci Untuk Gaya Hidup Kesihatan Jantung

Kunci Untuk Gaya Hidup Kesihatan Jantung

KUNCI KEPADA JANTUNG SIHAT
LIFESTYLES PERUBAHAN UNTUK JANTUNG SIHAT

MENGAPA kekecohan mengenai KOLESTEROL?

Ia adalah lemak, bahan berlilin yang terdapat dalam tinggi lemak daging dan produk tenusu, dan juga kuning telur, daging organ dan kerang. Kerana yang penting memainkan peranan kolesterol dalam setiap sel badan untuk membantu menghadamkan lemak, menguatkan membran sel, dan membuat hormon - badan mencipta semua yang diperlukan pada sendiri - kira-kira 1000 mg sehari.

Dalam usaha untuk kolesterol untuk mencapai sel-sel kita, ia perlu bergantung kepada syarikat penerbangan khas yang dipanggil lipoprotein: lipoprotein berketumpatan rendah (LDL) - "jahat" dan berkepadatan tinggi lipoprotein (HDL) bentuk "baik" kolesterol.

LDL membawa kolesterol melalui badan dan deposit dalam sel-sel.

HDL kolesterol mengangkut apa-apa sel-sel tidak perlu hati, di mana ia akhirnya akan diproses dan dihapuskan.

Walaupun pelbagai tisu badan mengeluarkan kolesterol LDL daripada aliran darah dan kemudian menggunakannya untuk membuat membran sel, asid hempedu, vitamin D dan pelbagai hormon, sekali tisu telah memperoleh semua kolesterol yang mereka perlukan, mereka berhenti mengeluarkan kolesterol LDL dari aliran darah. Kolesterol tambahan, yang berlaku apabila kita makan terlalu banyak makanan yang tinggi kolesterol, terus beredar dalam arteri anda.

Deposit kolesterol LDL yang berlebihan ke dinding arteri, di mana ia membentuk plak yang menyumbat saluran darah dan akhirnya boleh membawa kepada penyakit jantung atau serangan jantung.

Satu idea yang baik adalah untuk menjaga tahap kolesterol LDL di bawah 2.5 mmol / L (96 mg / dL) dan jumlah kolesterol anda kira-kira 3.9 mmol / L (150 mg / dL) -4.7 mmol / L (180 mg / dL).

BAGAIMANA PULA DENGAN MERENDAHKAN KOLESTEROL DADAH DIPANGGIL statin?

Penyelidikan baru menunjukkan bahawa 1/2 orang-orang yang mempunyai serangan jantung tidak mempunyai kolesterol tinggi, dan bukan C-reaktif tahap protein yang tinggi - penanda untuk keradangan dalam badan.

Kesan-kesan sampingan ubat-ubatan statin termasuk:

• sakit umum pada sendi dan otot yang mungkin berlaku bertahun-tahun selepas bermula statin yang
• neuropati periferal, pneumonitis celahan, dan pelbagai kesan kognitif dan psikiatri
• untuk wanita statin menghalang squalene, antioksidan dan sistem penggalak imun yang penting untuk mencegah kanser payudara

KEY HEART-SIHAT PERUBAHAN GAYA HIDUP TERMASUK:

Mengekalkan ia mudah. Fikirkan tentang 3 utama prinsip pemakanan, senaman dan tekanan pengurusan seperti yang anda pergi melalui setiap hari dan kekal komited kepada matlamat yang realistik.

1. MAKAN KANAN. Untuk menurunkan kolesterol anda, adalah lebih baik untuk menahan diri daripada makan makanan yang tinggi lemak tepu dan lemak trans. Ini bermakna bergantung kepada ayam dan ayam belanda payudara, ikan 3-4 kali / minggu untuk kokot protein utama jika anda bukan vegetarian. Omega-3 terdapat dalam ikan membantu dalam menurunkan tekanan darah dan mengurangkan risiko pembekuan darah dan mengurangkan keradangan. Ia juga bermakna tidak makan susu atau yogurt yang di atas 1% lemak susu atau keju yang di atas 3% lemak susu.

Anda juga perlu makan makanan yang mengheret kolesterol daripada badan dan telah ditunjukkan untuk menurunkan kolesterol darah sehingga 25%. Makanan ini termasuk kacang dan kacang (terutamanya kacang merah, kacang kuda dan kacang merah), bran oat dan oatmeal, serat psyllium husk (2-3 sudu kecil / hari), tanah flaxseed (2 sudu besar / hari) dan buah-buahan / sayur-sayuran yang mengandungi serat larut (epal, pear, pic, plum, bayam, kale, brokoli). Folat dan kalium dalam jus oren akan membantu meningkatkan kesihatan jantung dan mengurangkan kolesterol. Pastikan nisbah kalium / natrium yang baik dengan makan: ubi keledek, pes tomato, kacang soya dan pisang.

Sumber terbaik magnesium termasuk: biji labu, kacang Brazil, bayam dan bijirin bertapis. Seperti yang dilaporkan dalam isu Oktober 2008 Journal of Nutrition, penyelidik mendapati pengurangan 17% daripada kepekatan CRP serum pengguna daripada 1 hidangan (20g) coklat gelap setiap 3 hari. Secara umum, menembak untuk diet yang kaya dengan sayur-sayuran (6 hidangan / hari), buah-buahan (4 hidangan / hari), minyak canola atau minyak zaitun, ikan, bijirin penuh, oat, teh hijau, cendawan, bijan, dan flaxseeds.

2. MENGGUNAKAN 30 minit setiap hari. Salah satu daripada kajian yang terbaik setakat ini kenapa kita perlu bersenam dilaporkan dalam New England Journal of Medicine pada 4 Ogos, 2005. Risiko penyakit jantung meningkat dua kali ganda dengan gaya hidup yang tidak aktif, dan berhampiran dengan 1/2 daripada semua pesakit dalam tempoh umur 12 tahun tidak aktif secara fizikal.

3. TAHAP PENGURUSAN STRESS. Apabila bimbang, cemas atau takut, hormon tekanan dilepaskan yang boleh mempunyai kesan beracun kepada tisu kardiovaskular halus kami. Tekanan juga boleh mempunyai kesan langsung ke atas kesihatan hati kita. Data yang diterbitkan dalam The Journal Of College of Cardiology menunjukkan bahawa tekanan membawa kepada tabiat miskin gaya hidup seperti merokok, pilihan pemakanan yang miskin dan aktiviti fizikal.

4. MENGETAHUI DAN MENGAWAL TEKANAN DARAH DAN KOLESTEROL TAHAP. Memantau dan mengawal tekanan darah boleh mengurangkan risiko strok sebanyak 40%, risiko penyakit jantung sebanyak 50% dan risiko kegagalan jantung sehingga 25%. Tekanan darah boleh dikurangkan secara semula jadi dengan mengurangkan pengambilan garam, mengikuti diet yang sihat, mencapai dan mengekalkan berat badan yang sihat, dan meningkatkan aktiviti fizikal. Trigliserida dan tahap LDL-kolesterol boleh diturunkan dengan mengikuti maklumat yang tepat di atas makan.

5. MEROKOK NO! Hanya 24 jam selepas berhenti, peluang serangan jantung berkurangan, dan selepas setahun, risiko serangan jantung adalah 1/2 yang seorang perokok. Kami boleh menawarkan sokongan pada pilihan rawatan jika anda ingin berhenti merokok. ELAKKAN KEDUA TANGAN ASAP. Kemasukan ke hospital untuk serangan jantung jatuh mendadak di Pueblo, CO, selepas pelaksanaan undang-undang yang mengharamkan merokok di tempat awam dan tempat kerja mengikut isu baru-baru ini Pusat Kawalan dan Pencegahan Penyakit ini jurnal Morbiditi dan Mortaliti Laporan Mingguan.

6. PERTIMBANGAN makanan tambahan untuk BERBINCANG DENGAN DOKTOR:

Koenzim-Q-10, Lycopene, ekstrak daun Artichoke, Magnesium, Zink, Selenium, Omega-3, Kunyit, Vit C, E, Asid Folik, B-Complex, Red Rice Yeast, Niacin, Policosonal, Beta-Glucan, Inositol dan Bawang putih

Dalam beberapa kes, ubat-ubatan preskripsi juga mungkin diperlukan untuk mendapatkan kolesterol ke dalam julat yang selamat. Walau bagaimanapun, kajian menunjukkan bahawa 90% daripada individu yang mempunyai kolesterol yang tinggi boleh mengurangkan ke dalam julat yang ideal menggunakan pemakanan, gaya hidup dan suplemen amalan yang digariskan di atas.

Menjaga tulang belakang dan sistem saraf berfungsi secara optimum dengan CHIROPRACTIC HEALTHCARE.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar