Senin, 09 November 2015

Mentafsir Dan Mencari Makna In Dreams

Mentafsir Dan Mencari Makna In Dreams

Dreaming adalah sesuatu yang semula jadi dan biasa kepada manusia. Selama bertahun-tahun, ia telah dianggap bahawa terdapat hubungan yang kuat antara mimpi, kewarasan mental manusia dan kehidupan sebenar. Pada masa kini, kita sudah boleh mengatakan bahawa mentafsirkan mimpi adalah sains dengan segala cara, sebagai orang yang masih bergantung kepada kapasiti impian mereka untuk menunjukkan bahagian-bahagian sendiri dalam. Mereka melihat impian mereka sebagai jambatan yang menghubungkan mereka dengan jiwa mereka, bahagian bawah sedar mereka fikiran mereka.

Selain itu, terdapat banyak orang-orang yang benar-benar percaya dengan menafsirkan mimpi dan mengetahui maknanya mereka boleh menyelesaikan beberapa, jika tidak semua daripada masalah-masalah yang mereka dihadapkan dalam kehidupan seharian mereka. Itulah sebabnya analisis mimpi do-it-yourself masih sangat popular walaupun dalam masa dan zaman kita. Orang melihat dalam mereka sesuatu impian lebih daripada itu jelas dan tumpul "angan-angan".

Namun begitu, kita perlu menyedari hakikat bahawa ada benda lain yang dipanggil pakar-pakar yang berpura-pura mempunyai kunci kepada pintu bawah sedar anda dan boleh memperdayakan kamu dengan memaparkan tafsiran yang sedia dibuat. Malangnya, kebanyakan ini tidak berdasarkan kajian saintifik batu pepejal.

Lebih daripada 100 tahun yang lalu, Sigmund Freud, ahli analisa jiwa yang terkenal, akan mengatakan bahawa mimpi itu adalah kunci kita perlu memasukkan diri dalaman kita. Teori beliau adalah satu penanda aras dan satu peristiwa penting dalam menilai semula mimpi. Ia akan berkembang untuk mempengaruhi kebanyakan kajian yang paling penting dalam bidang ini pada abad ke-20. Jika kita tidak mengendahkan dunia mimpi atau hanya memotong ia keluar dari kehidupan kita, kita akan membuang sumber yang tidak ternilai daripada diri kita sendiri. Keadaan fizikal, emosi dan rohani kita fikiran dicerminkan di dalam mimpi kita.

Impian adalah bahasa jiwa. Asal-usul mereka tidak diketahui, tetapi, jika kita tidak menyimpan rekod mereka dan kami kehilangan mereka, kami juga mungkin kehilangan kenangan penting dengan beberapa tips dikodkan dalam mereka yang boleh membantu kami lebih baik menyelesaikan isu-isu seharian kita. Ia telah menyedari bahawa, pada purata, daripada 8 jam tidur, seorang lelaki impian kira-kira dua jam setiap malam, maka kita menghabiskan satu pertiga daripada masa tidur kita bermimpi. Penyelidikan menekankan bahawa impian meliputi tahun hidup seorang lelaki.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar