Senin, 09 November 2015

Cuba Ini Tambahan untuk Hentikan Kaki Resah

Cuba Ini Tambahan untuk Hentikan Kaki Resah

Biasanya punca sindrom kaki resah, gangguan saraf, tidak boleh dijumpai. Kadang-kadang ada sebab perubatan seperti kerosakan saraf kencing manis dan alkohol, yang kekurangan zat besi perubatan seperti pendarahan dalaman atau kegagalan buah pinggang.

Apa penyelidikan telah menunjukkan adalah kekurangan pemakanan dan bagaimana mereka menyumbang kepada resah kaki. Kebanyakan orang akan menjelaskan syarat yang ditetapkan seperti rasa seperti kulit mereka merangkak atau kesemutan, walaupun terdapat banyak keterangan lain. Orang ramai didorong oleh sensasi ini menggaru, bergerak atau menggosok kaki mereka untuk mencuba dan menghentikan perasaan tidak selesa.

Beberapa penyelidikan telah mencadangkan bahawa dopamine neurotransmitter mungkin mempunyai sesuatu untuk dilakukan dengan kaki resah kerana ia membantu dengan mengawal pergerakan otot. Ubat yang sama digunakan untuk merawat penyakit Parkinson boleh mengurangkan gejala, tetapi ubat-ubatan ini seperti kebanyakan, mempunyai kesan sampingan; loya dan pening, sakit sendi, bengkak kaki, pemikiran yang tidak normal atau impian dan kesan-kesan sampingan yang lebih serius seperti perubahan dalam penglihatan, sakit dada, OCD dan kelemahan otot.

Ubat-ubatan preskripsi lain seperti clonazepam dadah kebimbangan dan diazepam; codeine atau oxycodone, kedua opiates dan anticonvulsants semua telah digunakan untuk merawat sindrom kaki resah, tetapi tidak dengan banyak kejayaan dan tidak tanpa kesan sampingan.

Jika anda mempunyai gejala ringan, beberapa kaki resah sindrom remedi boleh termasuk;

--decreasing kafein, alkohol, tembakau dan gula

--use pek panas atau sejuk

--massage dan senaman, mengambil mandi panas

--taking besi tambahan jika anda mempunyai kekurangan

--folate (asid folik) yang terdapat dalam sayur-sayuran berdaun hijau, buah-buahan dan kekacang dan kacang

--magnesium, kalsium dan kalium mengawal pengecutan otot dan bersantai, bersama-sama dengan penghantaran saraf, jadi jika anda tidak mendapat magnesium yang cukup otot kekejangan boleh lebih mudah.

Satu tambahan yang telah menunjukkan satu sinar besar harapannya D-ribosa. Terutamanya digunakan oleh ahli bina badan, jantung dan pesakit fibromyalgia ia membantu tenaga selular, dengan membantu badan untuk membentuk ATP, molekul tenaga. Beberapa kajian telah menunjukkan ia sangat membantu dalam mengurangkan jika tidak menghapuskan kaki resah. Lain-lain remedi resah sindrom kaki seperti penyapu daging yang menyokong peredaran dan kuda chestnut untuk peredaran darah boleh didapati dalam formula campuran yang dibuat khusus untuk penyakit ini.

Doktor anda boleh menempah ujian darah untuk mengenal pasti sebarang kekurangan pemakanan yang anda ada bersama-sama dengan membiarkan anda tahu yang makanan tambahan boleh mendapatkan dengan cara dengan mana-mana ubat-ubatan lain yang anda mungkin mengambil seperti insulin. D-ribosa boleh menurunkan paras gula dalam darah, jadi pastikan dan periksa dengan doktor anda terlebih dahulu.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar