Senin, 09 November 2015

Portable ionizers air - Perkara Asas

Portable ionizers air - Perkara Asas

Terdapat tiga pilihan asas ionizer air mudah alih:

Titis / ins drop
Sticks
Pitchers
Jatuh / drop-in

Ini adalah titik, tablet atau serbuk yang boleh "jatuh ke dalam" atau ditambah kepada air. Mereka biasanya terdiri daripada mineral dalam cecair, serbuk atau bentuk tablet dimampatkan, yang berinteraksi dengan air untuk meningkatkan pH dan mewujudkan cas negatif ringan atau ORP (pengoksidaan potensi pengurangan).

Walaupun mereka adalah mudah - boleh dibawa di dalam saku atau beg tangan - yang paling biasanya akan mempunyai had-had mengenai berapa banyak produk yang boleh digunakan dalam tempoh 24 jam. Juga, produk-produk ini tidak menawarkan penapisan - mereka hanya menambah / mengubah air - sama ada ia ditapis atau tidak. Jika anda mahu "bersih" Air alkali anda akan perlu menambah permulaan dengan air yang telah ditapis atau membeli air botol.

Saiz dan mudah alih produk-produk ini menjadikan mereka mudah untuk membawa dan alternatif yang baik untuk perjalanan cepat tetapi anda perlu meneruskan perbelanjaan jangka panjang membeli produk bersama-sama dengan kos pembelian air botol jika anda mahu mengelakkan bahan cemar yang terdapat dalam biasa air paip. Akhir sekali, sepatutnya tidak ada had kepada berapa banyak bahan semulajadi yang anda boleh makan dalam sehari. Secara peribadi, saya cuba untuk mengelakkan menggunakan produk dengan apa-apa jenis "tidak melebihi penggunaan ini banyak dalam tempoh masa ini" amaran.

Sticks

Satu lagi pilihan yang popular adalah "melekat" produk apabila boleh digugurkan ke dalam botol air. Ini adalah sedikit kurang sesuai daripada produk mudah alih alkalizing drop-dalam tetapi mereka juga boleh menjadi sedikit lebih berkesan dengan mengambil kira menaikkan ORP air.

Apa yang anda tidak mendapatkan dengan "kayu" ionizers mudah alih adalah penapisan. Walaupun sesetengah mengurangkan tahap klorin agak, orang lain tidak menawarkan penapisan sama sekali. Satu lagi perkara yang anda tidak mendapat adalah "segera" air terion. Kebanyakan produk-produk ini perlu kekal dalam hubungan dengan air sehingga 15 minit sebelum air menjadi sepenuhnya "dikenakan." Menambah salah satu daripada produk-produk kayu untuk sebotol air dan kemudian berjabat botol boleh mempercepatkan proses mengion.

Kelemahan lain untuk jenis ini mudah alih pilihan ionizer air adalah penyelenggaraan. Ramai daripada mereka memerlukan anda menjaga mereka diliputi dalam air selepas penggunaan pertama. Jika anda berada di mana sahaja, topping off botol air anda untuk memastikan kayu yang dilindungi boleh menyusahkan. Anda mungkin berakhir membawa sekitar dua botol - satu dengan kayu mengion anda dan yang lain dengan air tambahan supaya anda boleh menambah lebih kepada "batang" anda botol untuk menyimpan kayu ionizer kecil anda dipenuhi air.

Sesetengah produk kayu ionizer juga memerlukan pembersihan setiap beberapa minggu - kesulitan lain. Tambah ke ini kos menggantikan kayu - dan kos membeli air yang ditapis untuk digunakan dengan mereka - dan produk-produk ini mungkin tidak menjadi pilihan kos yang paling anda berkesan.

Pitchers

Walaupun mereka dipanggil pitchers, ini bukan produk besar yang tidak boleh alih. Mereka adalah lebih besar daripada kayu mengion dan produk drop-in tetapi mereka masih cukup kecil untuk dimuatkan di dalam beg galas, beg tangan yang lebih besar atau tote lain.

Manfaat terbesar daripada gaya periuk kera ionizers air mudah alih adalah keupayaan mereka untuk benar-benar menapis semasa air juga alkalizing dan mengion. Ini bermakna bahawa anda boleh menggunakan air dari mana-mana paip di mana-mana lokasi dan tahu bahawa bahan cemar biasa sedang dikeluarkan.

Produk gaya periuk kera yang paling popular telah menjadi H2Go air Portable ionizer - yang sebelum ini dijual sebagai Pitcher Waterman ini. Apabila dikeluarkan dan terbalik, penutup H2Go menjadi takungan yang muat pada penapis produk. Takungan dipenuhi dengan air paip dan mengalir ke bawah melalui penapis ke dalam periuk kera.

Penapis ini mengandungi media yang menghilangkan klorin, bakteria dan bahan cemar biasa yang lain dan ketara mengurangkan logam berat. Media lain di dalam penapis berinteraksi dengan mineral di dalam air untuk mengalkali dan terion air kerana ia melalui. Anda boleh menapis 16 auns air hanya dalam masa satu minit.

Ujian yang H2Go menggunakan pH dan ORP meter telah menunjukkan tahap pH setinggi 10.5 dengan bacaan ORP setinggi -350. ORP yang boleh dibandingkan dengan apa yang anda inginkan dari ionizers air yang lebih rendah-akhir.

The H2Go berdiri hanya di bawah 8 inci tinggi, dengan topi takungan pada, dan hanya lebih 4 1/2 inci lebar. Kira-kira saiz termos pendek dan mudah terletak jauh dalam dompet yang lebih besar, tote atau membawa-on beg.

Satu lagi popular pilihan "gaya periuk kera" air mudah alih ionizer adalah Alkapod. Lebih baik mencari dan lebih padat daripada yang H2Go, yang Alkapod akan mengalkali dan mengion air anda walaupun ujian menunjukkan bahawa H2Go menghasilkan air yang lebih kukuh. Juga, penapis Alkapod adalah di tutup dan di bahagian bawah unit. Walaupun ia akan mengurangkan klorin, air ditambah kepada Alkapod anda tidak melalui penapis.

Untuk menggunakan Alkapod anda menuang air ke dalam bekas, pasang penutup dan goncang. Antara pergolakan goncangan dan unsur-unsur mineral dalam penapis, pH air dinaikkan dan cas negatif dicipta. Penapisan berlaku kerana air datang dalam hubungan dengan media penapis semasa anda berjabat air. Anda mungkin perlu menunggu beberapa minit sebelum air dicas sepenuhnya.

Penapis tudung boleh digantikan bagaimanapun penapis pada bahagian bawah Alkapod adalah bersatu di tempat. Ia akan sentiasa berada di sana, tidak ada cara untuk mengubahnya.

Ujian yang Alkapod dengan pH dan ORP meter telah menunjukkan bahawa ia mampu mengubah air paip ke dalam air terion alkali dengan pH sehingga 9.7 dan ORP sehingga -250. Ini adalah selepas gegaran selama 60 saat dan menunggu lagi empat atau lima minit.

Cadangan

Jika anda mempunyai hari yang panjang mesyuarat dan mahu berpegang kepada botol tdk air, saya akan pergi dengan air alkali. Mereka datang dalam botol kecil yang kelihatan seperti botol bersaiz lebih mata turun. Mereka akan dimuatkan di dalam beg bimbit, poket kot atau beg tangan dengan mudah dan anda boleh menambah beberapa titik untuk apa sahaja air botol atau ditapis boleh didapati.

Saya hanya bukan peminat produk kayu. Mengekalkan mereka, berjabat mereka di dalam air untuk mengaktifkan dan kos menggantikan mereka - termasuk kekurangan mereka penapisan - mereka hanya kelihatan seperti banyak kerja untuk kos.

Untuk perjalanan yang panjang atau penggunaan di pejabat, saya suka produk periuk kera. Di tempat kerja anda boleh meninggalkan di atas meja anda dalam sekelip mata. Apabila membuat perjalanan anda boleh menapis seberapa banyak yang anda mahu. Jika anda tidak mahu untuk menapis "di mana sahaja" yang anda selalu dapat berjalan beberapa kelompok melalui buyungmu dan memindahkan air kepada yang lebih kecil, lebih banyak botol air mudah alih.

Anda boleh mencari maklumat lebih lanjut tentang pilihan-pilihan ionizer air mudah alih di Lembaga Air Ionizer dalam seksyen portables di gedung.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar