Senin, 09 November 2015

Remedy Asli Untuk Jangkitan Yis - Kaedah Semulajadi Merawat Jangkitan Yis

Remedy Asli Untuk Jangkitan Yis - Kaedah Semulajadi Merawat Jangkitan Yis

Sesetengah orang lebih selesa dengan ubat semulajadi untuk jangkitan yis dan bukannya ubat-ubatan sintetik didapati di kedai-kedai. Mujurlah, terdapat banyak kaedah yang berkesan dalam merawat jangkitan ini dengan cara yang semulajadi dan yang berikut merupakan beberapa daripada mereka.

1. Bawang putih. Ini digunakan kebanyakannya dalam kemaluan wanita yang dijangkiti dengan menggunakan pes bawang putih kepada kawasan. Satu lagi kaedah mengenai cara untuk menggunakan ini adalah dengan halus menghiris ulas bawang putih, yang kemudian dibalut dengan kain hipoksia tipis. Dan kemudian, masukkannya ke kemaluan selama kira-kira 20 minit.

2. Yogurt. Gunakan kismis dan tanpa gula untuk rawatan. Aplikasi langsung boleh diterima, tetapi yang lain menggunakan tampon (celup tampon untuk yogurt dan masukkan ke dalam alat kelamin). Rawatan ini hanya perlu mengambil kira-kira 20 minit kerana lembap boleh merangsang pertumbuhan yis.

3. bilasan Mulut. Terdapat pelbagai pencuci mulut untuk jangkitan di dalam mulut. Satu contoh ialah epal cider cuka yang baik dalam mengawal kejadian yis penumbuhan yg terlalu cepat dan juga dalam menggalakkan pertumbuhan bakteria baik. Hanya campuran satu sudu ditapis epal cider cuka ke dalam satu cawan air suam.

4. Madu. Adakah rawatan ini di dalam tandas dan mengambil setengah cawan madu. Duduk di atas mangkuk tandas dan tuangkan madu pada kemaluan dijangkiti. Tetap duduk selama 20 minit sebelum mandi yang hangat. Selepas itu, teliti mengeringkan kemaluan dengan kertas penyerap yang tinggi. Rawatan ini adalah baik untuk dua kali sehari, pagi dan sebelum tidur.

5. Minyak oregano. Rawatan ini diambil secara lisan mengikut arahan. Mencari minyak yang mempunyai kandungan carvacrol tinggi, seperti Oreganol Super Kekuatan P73.

Lagipun, merawat jangkitan ini mungkin walaupun tanpa dadah sintetik didapati di kedai-kedai kerana penawar semula jadi untuk jangkitan yis memadai. Walaupun, pendapat doktor adalah perlu terutamanya jika keadaan ini berterusan dan apabila pesakit hamil.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar