Senin, 09 November 2015

Neuropati periferal Apakah Membantu dalam 7 Cara

Neuropati periferal Apakah Membantu dalam 7 Cara

Neuropati periferal adalah keadaan tangan dan kaki terutama di mana saraf merendahkan dan menghasilkan pembakaran, kesakitan dan kebas. Kejadian ini meningkat dengan usia, kekurangan vitamin B, penyakit kronik, kekurangan mineral, toksin alam sekitar dan ubat-ubatan tertentu.

Kesihatan dan Pemakanan Kebangsaan Ukur Peperiksaan pada tahun 2000 melaporkan satu kajian terhadap 2,873 lelaki dan wanita, berusia antara 40 ke atas. Keputusan kajian mendapati 14.8% secara keseluruhan mempunyai neuropati periferal. Pesakit kencing manis mengetuai kumpulan dengan keadaan ini. Peliknya 62% daripada mereka yang menghidap diabetes juga mempunyai neuropati periferal.

Insiden neuropati periferal meningkat dengan usia. Orang-orang dalam kumpulan umur 40-49 tahun hanya mempunyai 8.1%; sedangkan mereka yang melebihi 80 mempunyai 34.7%.

Kekurangan vitamin B dalam B-12 meningkat dengan usia kerana badan anda kurang cekap di mengasimilasikan dan bergerak vitamin ini molekul yang besar melalui trek pencernaan ke dalam aliran darah di mana ia mesti pergi. Ujian mudah dan penyelesaian kepada masalah ini adalah I.V. suntikan terus ke dalam darah. Ujian darah dan doktor perubatan yang berkelayakan adalah penting kepada pemulihan ini.

Hormon boleh mengganggu fungsi neurologic dan ini adalah benar insulin dan tiroid hormon. Seperti yang dinyatakan sudah 62% daripada pesakit kencing manis didapati mempunyai neuropati periferal kerana metabolisme insulin terganggu. Hormon tiroid adalah juga masalah kerana ia adalah perlu untuk metabolisme yang betul karbohidrat, lemak dan protein. Vitamin B sangat penting di sini dan dipengaruhi oleh hormon tiroid terganggu.

Mana-mana bahan kimia yang hormon racun atau nutrien penting sebab-sebab yang bermasalah dan mungkin untuk neuropati yang terhasil. Ini termasuk bahan kimia alam sekitar, pengambilan berlebihan bahan-bahan bukan makanan seperti makanan tiruan dan juga ubat-ubatan preskripsi. Ini menggagalkan asimilasi yang betul nutrien, vitamin, mineral dan hormon. Dadah statin yang merendahkan kolesterol diketahui penyebab dalam hal ini. Methotrexate, kanser dan artritis dadah juga punca yang dipercayai.

Frank Shallenberger, MD melaporkan di dalam bukunya Februari 2011 Menyembuhkan Real surat berita kepada kejayaan rawatan untuk neuropati. Remedi yang paling bermanfaat dan berkesan yang beliau menyebutkan adalah:

Asid Alfa Lipoik (ALA). Ini penting asid lemak omega adalah penting untuk saraf, otak dan kesihatan jantung. Adalah penting kepada glukosa dan metabolisme insulin dan dengan itu membantu tahap berlebihan insulin jika tidak merosakkan. (Ia telah ditunjukkan dalam kajian untuk meningkatkan sensitiviti insulin dan dengan itu meningkatkan pengambilan sel dan mengurangkan glukosa berlebihan dan trigliserida.) Dr. Shallenberger mencadangkan 600 mg r-alpha lipoic asid dua kali sehari.
Suntikan intravena vitamin B yang mengandungi B-12 (methylcobalamin) & asid folik (Anda memerlukan doktor untuk menguji dan menyediakan suntikan yang betul)
Keseimbangan hormon tiroid dan insulin hormon
Minyak ikan (ia mengandungi pati asid lemak omega 3)
Asid amino, L-arginina, L-glutamin, taurina, N-acetylcysteine ​​(NAC)
Mineral: zink, magnesium, kromium
Nitrik oksida ... ini mengembangkan saluran darah dan meningkatkan aliran ke tisu periferal dan mengurangkan kekurangan neurologi. L-arginina asid amino adalah makanan tambahan yang membantu mencetuskan pengeluaran oksida nitrik.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar