Senin, 09 November 2015

Ekzema dan pH Badan Anda

Ekzema dan pH Badan Anda

Ekzema adalah keadaan kulit yang boleh mempunyai pelbagai gejala. Kebanyakan jenis gatal ekzema, menghasilkan kemerahan, sakit, panas, kelembutan, kekeringan atau pembentukan kerak daripada kawasan yang terjejas. Dalam beberapa kes terdapat ratap retak pada kulit atau melepuh. Di belakang semua kenalan kerengsaan, alahan dan lebih-sensitiviti, ada pencetus. Anda mungkin akan terkejut untuk mengetahui bahawa pH tubuh anda boleh menyebabkan kulit anda untuk bertindak balas dengan gejala ekzema.

Keadaan badan berasid boleh menyebabkan tindak balas imun yang terlalu aktif dalam anda dan pada kulit anda. Jumlah keasidan atau kealkalian dalam badan anda diukur dengan kertas ujian pH air liur berdasarkan skala pH logaritma. pH bermaksud potensi hidrogen dan julat 0-14 7.0 berada di tengah-tengah dan neutral. Bahagian logaritma skala pH bermakna setiap meningkatkan dan mengurangkan jumlah adalah 10 kali lebih alkali atau berasid daripada jumlah sebelumnya. pH 6.0 adalah sepuluh kali lebih berasid daripada pH 7.0 dan pH 5.0 adalah 100 kali lebih berasid daripada pH 7.0. Sebaliknya, pH 8.0 adalah alkali sepuluh kali lebih daripada pH 7.0 dan pH 9.0 adalah 100 kali lebih alkali.

Urusan kawasan badan dalaman boleh dilakukan dengan mengurangkan bilangan dan jenis makanan berasid membentuk dan minuman yang anda makan. Di samping itu, penghidap ekzema mungkin mendapati bahawa tubuh mereka lebih berasid kerana bernafas isu-isu seperti mempunyai kekurangan oksigen yang kronik atau tidak dapat menghabiskan cukup karbon dioksida. Sejak karbon dioksida adalah berasid, ia cenderung untuk menurunkan pH dan mewujudkan ketidakseimbangan yang boleh menjejaskan kulit. Orang yang menjalankan untuk tempoh yang lama boleh mengalami pengumpulan asid laktik dalam tisu mereka yang juga berasid, bahan buangan badan yang berasid.

Pelbagai pencetus berasid boleh buat tahap berasid yang tidak sihat di dalam badan. Alkohol, kopi, minuman ringan, ayam goreng, pizza, gula-gula, biskut dan kek, pelbagai ubat, apa-apa dengan gula di dalamnya dan segala-galanya yang mendalam goreng, semua menyumbang kepada beban badan berasid.

Kebanyakan orang mendapati ia mustahil untuk menjadikan diet dan gaya hidup mereka ada yang. Adalah terlalu tiba-tiba, terlalu cepat dan mereka memulakan permainan minda dengan keinginan mereka. Matlamat utama adalah untuk makan dan minum 80 peratus makanan beralkali membentuk dan minuman dan 20 peratus berasid terbentuk. Anda mungkin tidak tahu bahawa suatu keadaan badan berasid boleh menyebabkan apa badan menganggap sebagai tekanan dan tekanan hormon seperti kortisol dalam pencetus badan dan tindak balas imun.

Untuk menghadapi asid yang digunakan atau yang terbentuk dalam badan akibat metabolisme, badan itu mempunyai beberapa strategi untuk cuba untuk mengembalikan keseimbangan. Ini dipanggil sistem buffering. Hari untuk aktiviti hari mencipta asid metabolik dalam tambahan kepada apa yang dimakan dan ini perlu menyeimbangkan tahap alkali badan, dineutralkan, buffered dan dihapuskan. Badan mesti menyingkirkan mereka. Antara asid ini menghembuskan nafas keluar karbon dioksida dan ada yang dikeluarkan sebagai air kencing, najis dan peluh. Dalam keadaan yang melampau di mana sistem buffering dikenakan cukai maksimum, badan walaupun mungkin menarik mineral daripada tulang, organ-organ dan gigi untuk mencuba untuk penampan pH. Pada ketika ini, cortices adrenal adalah cranking keluar lebih kortisol yang mempunyai kesan yang melata untuk mempengaruhi kulit anda dan keupayaan badan anda untuk menyembuhkan ekzema anda.

Tekanan lain seperti selesema, penyakit mudah, pembedahan kecil dan besar dan semua jenis tekanan mental dan emosi dan kecederaan ringan semua kepada tekanan badan dan beban berasid. Sebagai korteks adrenal merembeskan kortisol pada tahap puncak pada awal pagi, ekzema anda akan kelihatan elok kemudian, apabila tahap normal menghasilkan kesan anti-radang semulajadi. Ia kortisol menyimpan cranking keluar dan tidak boleh mengekalkan paras normal dan tindak balas, rembesan yang berpanjangan yang boleh menyebabkan kerosakan dalam semua sistem badan yang berbeza dan pesakit boleh mengalami segala-galanya daripada masalah penghadaman, isu-isu bersama, masalah kardiovaskular, isu-isu kepadatan tulang dan pelbagai syarat-syarat yang lain sebagai tambahan kepada ekzema.

Orang yang seolah-olah bertindak balas paling tidak baik kepada tekanan memerlukan satu cara yang cepat dan mudah untuk mengurangkan persepsi badan tekanan, sama ada fizikal, mental atau emosi. Seperti yang kita telah dibincangkan, makanan beralkali membantu mengurangkan beban berasid badan. Alat lain yang terdapat bagi badan adalah antioksidan dan kerana tubuh memerlukan separuh berat badannya dalam auns air setiap hari, anda boleh mendapatkan kealkalian anda dan antioksidan anda bersama-sama dalam beberapa teknologi air yang baru yang terdapat di pasaran.

Mereka bekerja berdasarkan prinsip-prinsip yang sungai-sungai dan anak sungai, mengoksidasi, memeriahkan dan dgn mineral air organik menggunakan manik tanah liat mineral semula jadi. Air dipecahkan kepada saiz kelompok yang lebih kecil supaya air adalah lebih mudah diserap. Ia mempunyai satu tan antioksidan supaya radikal bebas dihasilkan dalam badan dineutralkan. Sistem imun menjadi lebih tenang dan badan mempunyai sistem buffering ditambah pada pelupusannya. Dalam tempoh yang agak singkat, kulit mula menunjukkan rupa bumi yang baru sebagai anda membersihkan keasidan dari luar dan dalam. Tidak lama selepas gejala pudar dan kulit anda mula kelihatan dan berasa seperti ia adalah tidak gatal.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar