Senin, 09 November 2015

Perubatan Tradisional - Pendekatan Dan Amalan

Perubatan Tradisional - Pendekatan Dan Amalan

Ubat tradisional telah berlangsung kerana fakta bahawa ia lahir dari pengalaman yang tidak terkira banyaknya generasi keseluruhan, dari abad ke abad, dari alaf ke alaf; ia lahir dari tradisi; ia adalah yang sebenar dan ia datang dari awal; ia adalah sebagai moden kini dalam kecekapan kerana ia ketika itu. Sebagai generasi masa ini, ia adalah tanggungjawab kita untuk menjaga utuh perbendaharaan ini dipanggil perubatan tradisional dan - jika kita tidak mampu untuk meningkatkan dan memperkayakan itu - ia adalah tanggungjawab kita untuk lulus dalam keadaan yang sama kepada generasi akan datang, juga.

Seorang manusia boleh membuktikan bahawa dia wujud jika dia memahami bahawa ada putih dan hitam, malam dan siang, jauh dan dekat, objek atau bayangan di kaki langit, dan dia boleh memberitahu apa yang semua ini adalah: renungan, warna, lampu atau Penciptaan; dia memahami dan dia boleh membuat kita memahami apa yang setiap daripada mereka adalah dalam gilirannya. Seorang manusia boleh memilih untuk hidup dalam putih atau hitam. Ia adalah haknya untuk melakukannya. Perbezaannya ialah putih anda berkembang, anda bekerja dan anda buat, manakala di hitam anda berehat diri sendiri.

Orang-orang pertama pergi tanpa dosa ke dalam Kerajaan Syurga. Generasi akan datang masuk ke dalam Kerajaan Syurga, tugas setengah dilakukan dan separuh kesilapan, kerana mereka tidak memahami betul-betul dan mereka tidak diasimilasikan pengajaran lelaki pertama dengan setia. Kami, rakyat hari ini, jahil tradisi, kita telah silap sedemikian rupa sehingga semua yang kekal kita lakukan adalah menunggu Penghakiman lepas, dengan semua akibat kesilapan kita.

Kami mengambil kebebasan untuk mengampuni, kami mengambil kebebasan untuk menilai, kami mengambil kebebasan untuk merampas kehendak rakan-rakan kami, dan kami mengambil kebebasan untuk menyalib, juga. Selepas semua ini, kita berani beriman kepada Penebusan tanpa memberi apa-apa balasan kepada tradisi dan harta yang disimpan.

Proses pembangunan manusia yang berkaitan dengan umat manusia perlu didekati dengan dua cara dan oleh dua cabang: peningkatan psiko-somatik dan evolusi rohani. Dalam kes pertama kita akan membincangkan tentang integriti badan psikik dan manusia itu; salah satu yang kedua tentang evolusi rohani manusia, yang bergantung pada carian ideal dan berterusan manusia itu. Dalam bahan ini saya menerangkan jalan manusia evolusi psiko-dinamik, iaitu dinamik manusia di jalan evolusi dan tindak balas kepada pelbagai pengalaman; dan peningkatan somatik, juga. Punca-punca utama mencetuskan gangguan orang adalah kesedihan dan rasa tidak selamat, yang telah berkembang menjadi gelisah! MALAR.

Sakit dan pelbagai perasaan adalah satu cabaran bagi manusia, baik sebagai individu dan sebagai sains. Kami tidak mendapat apa-apa sumber sejarah yang menceritakan kepada kita bagaimana penyakit muncul di dunia. Kami mempunyai penyakit dan kami mempunyai rawatan tetapi kami tidak mendapat sama ada apa-apa penyelidikan saintifik atau apa-apa penjelasan tentang bagaimana fenomena penyakit berlaku di dunia. Dalam abad ini, penyakit dengan kadar kematian yang paling tinggi adalah: batuk kering, sakit jantung, obesiti, kanser, skizofrenia dan kemurungan pelbagai jenis. Dua yang terakhir wujud pada masa lalu, terlalu; mereka telah wujud sejak awal evolusi manusia. Selalunya mutasi genetik adalah faktor mencetuskan pelbagai perasaan. Faktor-faktor luaran menyebabkan mutasi genetik adalah fenomena kosmik, perubahan iklim yang ketara dan sebagainya. Faktor dalaman dianggap sebagai pengubahan struktur leukosit dan eritrosit.

Terdapat hipotesis lain juga, seperti: manusia telah lahir (dan digunakan untuk menjadi) yang paling sihat dan tidak dapat binasa. Mencari dan mencari, badan manusia, mendapati bahawa dia mempunyai roh; sejak itu terdapat perang tidak berhenti-henti berlaku antara jiwa dan roh; sama ada mereka berjaya menjadi salah atau mereka akan reput. Dalam perjalanan masa, badan mula kehilangan pertempuran untuk jiwa.

Atau: dalam cara mereka dilihat, penyakit adalah ungkapan pendekatan yang berbeza seseorang yang lahir dari pelbagai konsep seseorang, iaitu pragmatik dan yang rohani. Dalam umur yang berbeza, tamadun seperti orang Asyur, Maya dan Yunani menyatakan bahawa pelbagai penyakit adalah akibat daripada kesilapan rakyat; mereka azab tuhan-tuhan 'terhadap tindakan-tindakan yang memalukan rakyat. As, dari pelbagai sebab, manusia hilang kebebasannya, tuhan-tuhan dilahirkan. Dengan tuhan-tuhan, dilahirkan faktor pemerintah daripada tamadun manusia, iaitu: FEAR, PATUH dan perhambaan.

Oleh itu dikuasai dengan kekerasan, badan manusia, kalah dalam perang dan kepastian bahawa menawarkannya kestabilan; manusia yang kuat dan bebas yang tidak lagi wujud; hanya manusia yang bertukar menjadi individu obeisant dan terdedah lakukan. Tamadun yang disebut di atas diterima sebagai hipotesis idea bahawa penyakit adalah tidak sengaja tetapi perlu bagi manusia; jika manusia tidak kecewa dan dipecahkan, yang akan membantu dia berubah, berkembang dan menyesuaikan diri dengan perubahan persekitaran. Dalam masa yang lama, mereka menyangka bahawa jatuh sakit adalah kemalangan, nasib dan takdir pada masa yang sama dan bahawa anda boleh mengatasi dengan kekerasan anda sendiri sahaja; anda boleh mendapatkan kembali kesihatan anda dengan bantuan alam dan yang menghasilkan dan mengubah nasib anda.

Manusia boleh memilih antara bertanding dengan keadaan dan dengan perasaan membantutkan atau tertanya-tanya di mana perasaan datang dari; mengapa mereka telah berlaku kepadanya daripada semua orang; berapa lama dia tidak bersabar dengan keadaan itu dan sama ada dia harus bersabar dengan sama sekali. Penyakit A bukan sahaja berlaku untuk menyerang dari langit yang biru. Ia mendap sedikit demi sedikit demi sedikit, seperti runtuhan mengumpul kesilapan kecil kita berkumpul dan tidak pernah merawat sepanjang masa. Runtuhan sekali diselesaikan, ia adalah sukar untuk membatalkannya. Walau bagaimanapun ia adalah mungkin, dengan syarat bahawa kita perlu tahu bagaimana untuk melakukannya. Melalui evolusi sendiri, manusia yang memahami bahawa sumber-sumber yang kekal yang boleh didapati dalam alam semula jadi; yang mengetahui penyakit yang guru hidup kelemahan sendiri seseorang, boleh bertukar kelemahan ini menjadi musuh nombor terhadap penyakit dan boleh menjadi manusia yang kuat dan maju.

Setiap manusia mesti faham dan sedar bahawa kesihatan adalah keharmonian antara contraries. Orang itu juga mesti tahu bahawa dia tidak boleh menjauhkan penyakit dari keadaan rohani dan emosi beliau. Mereka yang merawat keadaan somatik bersendirian pasti salah. Jika orang itu ialah psychosomatically seimbang, tiada penyakit akan berlaku, kerana tidak ada pelanggaran dalam pembelaannya. Oleh itu, penyakit ini berlaku kerana - dari pelbagai sebab - perisai keselamatan individu itu diberikan dalam The gangguan fizikal mempengaruhi keadaan emosi orang itu;. tetapi jika misbalance satu yang kedua berlangsung terlalu lama, keadaan fizikal akan sentiasa reputan, menjurus kepada kematian akhirnya. Ia adalah satu fakta yang telah terbukti bahawa - apabila seseorang itu hidup dalam ketakutan, kemurungan, kemarahan dan kemarahan untuk masa yang lama (sama ada secara sedar atau tidak), dan dalam tidak selamat juga, bimbang terlalu panjang, badannya mengalami perubahan yang berterusan dan memakai, yang hukuman hingga mati. Yang tidak selamat berterusan memusnahkan sistem imun dengan perlahan dan oleh itu ia adalah mudah untuk memahami mengapa kita begitu terdedah kepada semua jenis virus dan bakteria.

Berkenaan dengan penyembuhan kita, terutama di peringkat sangat teruk pelbagai penyakit, faktor-faktor berikut adalah sangat penting: mencari jalan untuk keseimbangan emosi yang sempurna, hasrat kita untuk mendapatkan sihat, kepercayaan kita dalam penyembuhan dan kepercayaan kita kepada orang-orang yang memegang kami telah meletakkan kehidupan kita bagi mereka untuk menyembuhkan kita (pakar perubatan dan tidak sekali-kali orang yang di sekeliling kita: keluarga dan rakan-rakan). Ia adalah sangat menarik untuk mengetahui bahawa konteks neuropsikologi membantu somatik (badan) Baki asasnya. Dalam erti kata lain, jika tekanan dielakkan, sistem imun badan dan akan pulih dengan sempurna dengan diri mereka sendiri. Hakikat bahawa keadaan emosi adalah faktor yang penting dalam menjadi sihat atau sakit dibuktikan dengan eksperimen dengan sepuluh pesakit kanser di peringkat terminal. Diminta apa keadaan emosi mereka sebelum dan selepas mereka jatuh sakit, mereka mendedahkan beberapa gangguan dalam keadaan emosi mereka konflik serta serius dalam keluarga mereka. Oleh kerana faktor-faktor tekanan telah dikeluarkan, dalam tujuh daripada kes keadaan pesakit bertambah baik dan mereka juga sembuh. Dalam tiga kes-kes lain, ia telah membuktikan bahawa pesakit tidak percaya sama ada dalam diri mereka sendiri atau dalam kejayaan rawatan lagi. Pesakit percaya ubat allopathic dan mereka dijangka kesan serta-merta tanpa kesabaran dan kepercayaan.

Ubat tradisional, yang sejarahnya sudah lama seperti planet ini dan sebagai sifat, merawat punca, bukan kesan. Dalam kes ini, herba, pelbagai teknik akupunktur dan kaedah lain juga, berkuat kuasa kemudian, tetapi apabila mereka lakukan, mereka menganggap semua perasaan, tanpa mengira graviti mereka. Dalam proses pengawetan pesakit ada satu lagi perkara yang perlu diambil kira selain daripada faktor-faktor psikologi dan ini adalah sama ada dia akan dapat untuk pergi dengan dia hidup tanpa sebarang ancaman psikologi atau kewangan, apabila dia kembali ke dalam masyarakat manusia yang sihat .

Jika persekitaran hidup beliau tidak berubah, juga, dan jika dia kembali kepada persekitaran hidup yang tidak menentu dari segi ekonomi, maka nasibnya dimeterai.

Oleh itu menjadi kes, pesakit boleh dilatih dari segi psikologi dengan baik, sehingga ia harus mengabaikan keadaan ekonomi yang tidak menentu dan membuka dirinya untuk wawasan baru, nilai dan alasan bahawa dia akan mengikut sehingga dia mula berubah sendiri. Dalam ini terletak kerumitan perubatan tradisional - ia menyembuhkan dan memberi panduan kepada seseorang terhadap kehidupan dan arah ideal kompleks.

Satu pertiga daripada perasaan bahawa manusia terpaksa menanggung tidak dapat dielakkan. Walau bagaimanapun, dua pertiga berlaku akibat dari perbuatan-perbuatan dan perusahaan yang salah, yang tidak wujud, yang tidak ketara dan hampir unnoticeable untuk alam semesta, kerana manusia yang tidak berubah tidak menunjukkan apa-apa kepentingan; atau, jika dia tidak menunjukkan apa-apa kepentingan maka seolah-olah dia tidak pernah wujud dan sekiranya ia tidak wujud apa gunanya penyembuhan satu null? Anda biarlah ia menjadi sebahagian daripada kitaran semula jadi.

Dasar dalam perubatan tradisional adalah bahawa kita mesti belajar untuk melihat berapa banyak yang telah kita lakukan diri kita supaya kita tidak boleh dipengaruhi oleh pelbagai penyakit; bagaimana kita berfikir; bagaimana kita menghormati sesama kita, yang lain daripada spesies dan sifat, serta; semua ini untuk mengetahui apa yang diharapkan untuk diri kita dan di mana kita berdiri dalam hubungan kita dengan alam dan dengan segala-galanya yang mengelilingi kita. Dalam kehidupan manusia, kebencian keliru dan peletakan jawatan sebelum nasib melengkapkan antara satu sama lain; akibatnya, kemurungan berikut, yang membawa kepada jumlah misbalance dan kerosakan yang tidak dapat dielakkan dan kematian.

Sebelum kematiannya, peringkat terakhir kekurangan seseorang evolusi ialah kemusnahan iman dan kasih sayang, atau orang yang tidak wujud tanpa mereka dan nasib orang itu adalah baik berhak. Ia telah terbukti bahawa manusia yang tidak membuat sebarang usaha untuk berkembang membenci dirinya di tempat pertama dan seterusnya dia membenci segala-galanya dan semua orang di sekelilingnya. Makhluk-makhluk tersebut membunuh diri dengan kecuaian, iaitu penyalahgunaan alkohol, dadah, merokok, memandu laju, overworking dan oleh banyak perkara lain juga, kerana mereka tidak meletakkan diri mereka dalam diri yang tinggi.

Dalam perubatan tradisional ia adalah satu fakta yang diketahui bahawa orang yang berbaring di ranjang orang sakit mereka terlalu lama diserang oleh pelbagai dewa-dewa daripada Inferno yang bergembira mempunyai satu lagi mangsa jatuh yang mereka menyerang sehingga kejayaan terakhir mereka. Dewa-dewa kebencian akan marah dengan manusia yang memenangi kebebasan mereka membuktikan diri manusia daripada spesies manusia. Manusia yang tidak tahu sifat; yang tidak menggunakan dan mengetahui herba dan faedah mereka sering mangsa tertentu dalam perjuangan dengan pelbagai penyakit. Selain satu, ada satu kategori lagi: orang-orang yang menikmati diri mereka dalam penyakit mereka dan, bukan berperang, mereka mengharapkan orang lain untuk melakukan segala-galanya untuk mereka. Dalam psiko bahasa dinamik, keadaan ini dipanggil kerosakan mental dan kemurungan emosi psiko. Perangai orang terjejas adalah sangat penting dalam kes ini, untuk memastikan penyembuhan atau kegagalan. Seseorang yang seimbang, penuh dengan kehidupan, boleh mendapatkan sihat dengan cepat, tetapi satu yang tidak bermaya dan kendur sahaja tidak akan atau tidak sama sekali.

Apabila merawat pesakit, kita mesti mendekat kepada-Nya dengan kesungguhan yang maksimum; di samping itu, mendiagnosis dan rawatan perlu dilakukan dengan tepat. Jika kita memberi perhatian yang mencukupi, kami juga terlatih dan mempunyai kerjasama pesakit, tidak ada cara kita boleh gagal dalam perubatan tradisional. Dalam perubatan tradisional, doktor mesti mempunyai latihan atas, kerana nasib manusia berada dalam tangannya. Kemahiran beliau akan merebut pesakit keluar dari api. Jika seseorang lelaki yang salah meminta dana, mereka hanya akan mengelirukan pesakit dan mereka akan salah dilaburkan. Oleh itu doktor adalah sangat penting.

Kadang-kadang, rawatan adalah kesihatan seorang pesakit tetapi racun yang lain; oleh itu ia adalah penting bahawa doktor perlu berkemahiran dan terlatih. Jelas sekali, perubatan tradisional menyediakan banyak cara untuk kejayaan rawatan, dengan syarat bahawa rawatan perlu dilakukan dengan betul, dengan kasih sayang dan iman. Tidak ada manusia yang tidak memerlukan bantuan. Bantuan ini mesti diterima apabila diperlukan. Mereka berkata pula orang-orang yang sentiasa sihat yang Allah dan Iblis sudah berpaling pulang kepada mereka. Ini bermakna mereka tidak pernah wujud dan mereka tidak akan. Walau bagaimanapun, apa yang penting adalah bahawa ada Tuhan, tidak adalah sifat dan ada perubatan tradisional. Ubat tradisional adalah harta karun. Orang-orang yang merasa akan menjaga dan menghargai dalam giliran mereka. Mereka yang tidak merasa, baik, penyakit semua jenis akan mendapati mereka

Tidak ada komentar:

Posting Komentar