Senin, 09 November 2015

Perubatan Asli - Adakah terdapat Perbezaan Antara Herba, Homeopati, dan Holistik?

Perubatan Asli - Adakah terdapat Perbezaan Antara Herba, Homeopati, dan Holistik?

Tidak ada kekurangan istilah apabila menerangkan perubatan semula jadi atau alternatif. Sudah tentu anda mempunyai semulajadi dan alternatif tetapi kemudian ada herba, homeopati, dan holistik. Kekeliruan ini kadang-kadang begitu besar ia hanya mungkin membuat biasanya konservatif perebutan peguam bela kesihatan semulajadi untuk menangkap kumbang yang menjengkelkan dan menurunkan hidangan itu menetas; semua atas nama semula jadi.

Jika ini berlaku kepada anda berita baik ialah bahawa jika kawalan manusia perosak anda hanya disembur racun serangga peluang yang anda akan tidak ada yang lebih buruk untuk memakai dan bahkan mungkin mendapat protein tambahan sedikit daripada snek serangga anda.

Tetapi semasa kami agak off contoh dinding adalah sedikit farfetched ia membuktikan mata dan itu hanya kerana ia adalah semula jadi tidak bermakna ia akan menjadi berguna, dan sebenarnya perkara yang kadang-kadang semula jadi boleh benar-benar berbahaya (azaleas, cendawan tertentu , mistletoe, dan lain-lain ..).

Seperti yang kita bergerak masa lalu jenis-jenis ini generalisasi tumpuan kami mula bertukar lebih kepada terma khusus seperti herba, homeopati, dan holistik. Menentukan mereka menjadi lebih mudah dan pemisahan itu menjadi lebih besar.

Apa dalam tempoh? Herba, Homeopati, dan Holistik

Ubat-ubat herba adalah mereka yang, anda rasa ia, diperbuat daripada herba. Sebagai contoh kebanyakan ubat-ubat herba untuk kemurungan dan kebimbangan mengandungi Wort St John manakala, banyak keletihan yang mengandungi ginseng. Kebanyakan mengandungi 5 atau kurang bahan-bahan dan mempunyai kelebihan yang pelbagai bergantung kepada apa herba dimasukkan, kaedah penyediaan, dan bentuk penghantaran.

The homeopati jangka sering dikelirukan dengan herba, dan sering kali anda akan melihat satu ubatan alternatif sebagai herba dan homeopati. Yang berkata, kedua-dua bentuk perubatan semula jadi tidak boleh lebih berbeza.

Homeopati adalah satu sistem perubatan yang menggunakan pelbagai jenis bahan-bahan yang dijumpai dalam alam semula jadi dalam bentuk dicairkan. Tiga prinsip yang mengawal ubat homeopati adalah undang-undang similars, perubatan tunggal, dan dos yang minimum. Menurut undang-undang similars, "seperti penawar seperti" yang bermaksud bahawa penyakit boleh dirawat dengan pemberian dos kecil bahan-bahan yang menghasilkan kesan yang serupa dengan penyakit atau keadaan itu sendiri.

Ubat-ubatan homeopati boleh mengandungi hanya beberapa bahan-bahan atau dalam beberapa kes 20 atau lebih. Apa yang cukup pelik ubat-ubatan homeopati dianggap lebih selamat daripada kebanyakan ubat-ubat herba dan telah terbukti sangat berkesan dalam merawat gangguan kesihatan mental tertentu seperti ADHD.

Dan akhirnya yang meninggalkan kita hanya dengan perubatan holistik. Perubatan holistik boleh tepat digambarkan sebagai satu bentuk terapi yang matlamat adalah untuk merawat seluruh orang itu, bukan hanya sebahagian, atau bahagian-bahagian, di mana tanda-tanda atau gejala-gejala, berlaku. Ini jenis perubatan adalah pilihan utama bagi kebanyakan doktor naturopathic dan sering termasuk gabungan pemakanan, senaman, teknik bersantai, serta bentuk-bentuk ubat pelengkap, digabungkan dengan herba dan / atau ubat-ubatan homeopati.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar