Senin, 09 November 2015

Mudah Untuk Cari Pemulihan semula jadi

Mudah Untuk Cari Pemulihan semula jadi

Kita cenderung untuk jatuh sakit setiap sekarang dan kemudian dan kadang-kadang kita perlu bangun dan pergi ke doktor untuk mempunyai perundingan kami. Kami kemudiannya disajikan dengan senarai ubat-ubatan yang bukan sahaja mahal tetapi kadang-kadang boleh menjadi sukar untuk menelan. Jadi, selain daripada meletakkan iman terlalu banyak ubat-ubatan komersial, berikut adalah beberapa cara untuk merawat masalah kesihatan kecil seperti sakit kepala dan terbakar dengan komponen-komponen yang terdapat di dalam rumah anda sendiri.

Terdapat jari anda di pinggir tajam pisau lagi? Taburkan sedikit cili merah ke dalam kawasan itu dan biarkan ia tinggal selama beberapa minit. Pendarahan akan berhenti begitu juga kesakitan.

Minyak pudina telah didapati mempunyai kesan yang baik apabila diurut berhampiran kepala jika anda mempunyai sakit kepala. Sapukan sedikit tekanan juga bersama-sama dengan minyak pudina di pangkal leher anda untuk melegakan daripada sakit kepala.

Teh hijau mempunyai banyak manfaat kesihatan semula jadi. Satu daripadanya ialah ia mempunyai ciri-ciri antihistamin yang mengurangkan reaksi alahan badan anda. Selain daripada sumber yang baik antioksidan, teh hijau juga boleh mencegah ruam dan alahan. Minum dua hingga tiga cawan teh hijau jika anda mempunyai serangan alergi.

Selain daripada minum air yang banyak dan jumlah yang mampan serat dalam diet anda, cara terbaik untuk melegakan sembelit ialah melalui mencampurkan minyak zaitun dan lemon atau jus oren. Ia akan membantu membuang semua bahan-bahan yang tidak diingini terperangkap di dalam anda dan membuat curahan mereka keluar mudah.

Oatmeal sentiasa menjadi komponen untuk cara semulajadi untuk menghilangkan jerawat dan mencegah daripada datang kembali. Oatmeal lecek dengan bahan-bahan semula jadi yang berbeza membantu menjaga kulit licin dengan mengeluarkan minyak berlebihan dan toksin dari kulit dengan menyerap mereka.

Lidah buaya segar mempunyai banyak ciri-ciri penyembuhan kepadanya. Sapukan terus pada kulit yang terjejas apabila anda mempunyai terbakar atau luka. Aloe vera cepat menembusi ke kulit yang membantu menyembuhkan lebih cepat dan meninggalkan sensasi yang sejuk manakala ia berfungsi sihir sendiri.

Teh halia boleh membantu menghapuskan mabuk semasa dalam perjalanan jadi pastikan untuk membungkus beberapa teh halia semasa anda dalam perjalanan untuk mengelakkan apa-apa jenis masalah dalam perjalanan. Jika anda kehabisan teh, mengunyah halia segar tetapi pastikan ia dipotong kepada bahagian yang kecil dan keping sebagai orang-orang yang besar cenderung untuk membuat anda berasa sicker.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar